Cüce gezegende buz volkanları keşfedildi

Cüce gezegen Ceres'in geçmişte yüzeyinde çok sayıda buz volkanı barındırdığı ortaya çıktı.

20 Eylül 2018 Perşembe 13:22

ANKARA

Bilim adamları cüce gezegen Ceres'in yüzeyinde eskiden çok sayıda buz volkanı bulunduğunu belirledi.

"Space.com" internet sitesinde yer alan habere göre, ABD'nin Arizona Üniversitesinden gezegen bilimci Michael Sori önderliğindeki araştırma ekibi, Mars ve Jüpiter arasındaki Astreoid Kuşağında bulunan cüce gezegen Ceres'in geçmişte çok sayıda buz volkanı barındırdığını ortaya koydu.

Amerikan Havacılık ve Uzay Ajansının (NASA) keşif uydusu Dawn'ın 2015 yılında Ceres'in yüzeyinde keşfettiği buz volkanı Ahuna Mons üzerine çalışmalar yürüten ekip, cüze gezegenin geçmişinde benzer yer oluşumları bulunup bulunmadığını araştırmaya başladı.

Ahuna Mons'un 240 milyon yıl önce oluşmasını sağlayan koşulların cüce gezegenin çekirdeğinin çok daha sıcak olduğu 4,5 milyar yıllık zaman diliminde çok daha kolay ortaya çıkacağı varsayımından hareket eden bilim adamları benzeri yer şekillerini bulmak için Dawn'ın yüzey verilerini inceledi.

Ekip, Ahuna Mons'un 4 kilometre genişliğindeki kubbesine benzer, 16 ila 86 kilometre genişliğinde ve 1 ila 4,5 kilometre yüksekliğinde, eski volkan bacası olabilecek 22 yer şekli tespit etti.

Dünya gibi kaya gezegenlerinde volkanik hareketler, erimiş kaya ve metal malzemeleri yüzeye çıkarırken, buz volkanları buz parçaları ve su buharı çıkarıyor.

Araştırmanın sonuçları "Nature Astronomy" dergisinde yayımlandı.

Editör: Emre Aytekin

Son Güncelleme: 20.09.2018 13:22
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

İletişim adreslerimiz: ihbar@yeniyuzyil.news ve info@yeniyuzyil.news